K: Ar gali nuoširdus krikščionis rašyti straipsnį apie NRJ, neprimesdamas savo neigiamo požiūrio?

Spausdinimo versija

Kiekvienas žmogus yra tikintis - tikintis kažkuo, net jei tai būtų įsitikinimas, kad nieko tikro apie Dievą negalima žinoti. Vieni, žinoma, yra labiau nuoširdūs už kitus.

Taip jau yra, kad didžioji dalis NRTIC narių yra tikintys krikščionys. Ir jie rašo apie alternatyvias religijas. Gal tai nėra labai patogi pozicija, iš kurios stebimos naujosios religijos, tačiau, kokia pozicija, Jūsų manymu, būtų objektyvesnė? Ar ateistas gali rašyti apie tokias religijas objektyviau? Ar gali rašyti objektyviau jų pačių išpažinėjai?

Nei vienas neturime galimybės stebėti pasaulio ir jo aprašyti iš neutralios, Dievo perspektyvos. Visi esame susiję su šia žeme, kalbame tam tikra kalba, turime tam tikrus įvaizdžius, mąstymo būdus, modelius, kurie susiformavo tuo metu, kai mes dar nelabai ir tesuvokėme, kad kažkas formuojasi. Ir nei vienas negalime pasigirti atsikratę savo apribojimų; tie, kurie tariasi jų atsikratę, greičiausiai gerokai apsigauna.

Vienintelis objektyvumas, kuris mums prieinamas aprašant naująsias religijas, kyla iš sąmoningo tam tikro požiūrio kampo pasirinkimo, sąmoningo, disciplinuoto tyrinėjimo. Tai vadinama mokslu.

Tikimės, kad šito mes šiek tiek turime. Gal vieną kartą mums išeina geriau, kitą - prasčiau, tačiau, - bent jau aš - stengiuosi būti objektyvus.

Donatas Glodenis

Komentarai

Ir rašantysis ir suvokiantysis turi pasidalinti atsakomybę už tai, ką vienas parašė ir ką kitas suvokė. Aš už reliatyvizmą, t.y. už tai, kad objektyvi tiesa - tik chimera. Yra tik bendras susitarimas tarp autoriaus (autorių) ir suvokiančiojo iš kurio kuriasi "suvokiančiojo tiesa" arba subjektyvi tiesa apie numanomą objektyvią tiesą. ( Nežianu ar aišku, bet užtat gudru :-) ) Kitaip tariant yra tik sutarimas (ir nutarimas) suvokiančiojo prote apie tai kas yra tiesa ir vien tai jam ir yra tiesa. O kadangi priimta vadovautis "objektyvia" tiesa, tai žmogus nevalingai galvoja, kad ta jam priimtina vidinė tiesa ir yra objektyvi.

tik asmeninio gyvenimo kokybė{laimė, harmonija, maistas be prievartos, Gėri nešamtys bendravimo santykiai}apsprendžia ta Tiesą.Bet koks pasaulio suvokimas g.b tik teorinės ego suvestinės. Tereikia pabendrauti su žmogumi, pažiūrėti į jo darbus ir nereiks jo klausti nei apie Dievą nei apie ką nors....

"Kiekvienas žmogus yra tikintis.."; "Nei vienas neturime galimybės.."; "Ir nei vienas negalime pasigirti.." - klaida.

Būdamas vienos nekrikščioniškos religinės bendruomenės (budistų) aktyviu nariu aš dažnai susiduriu su tuo, kad mano religiniai įsitikinimai verčiau telieka skelbiami tik mano elgesiu ir netiesioginiais vertinimais, kadangi dauguma Abraomo ir Knygos religijų asmenų (o katalikai tarp jų -- dauguma), negali priimti skirtingos ontologijos ir vertybių skalės, kaip turinčios teisę egzistuoti toje pačioje visuomenėje. Visą laiką susiduriu su pašnekovų požiūriu, kad mano pasirinkimas yra "kaprizas", padiktuotas pernelyg didelio jautrumo pavieniams nesklandumams LKB ir neišmanymo, kokia didi, įvairi, puiki ir visaapimanti yra ta LKB atsovaujama tradicija. Tas moralinis "totalitarizmas", remiamas dar ir absoliutistiniu metafiziniu teiginiu kur papuola tikrai ima erzinti ir vercia dar labiau mokytis emociju ivaldymo ir atviro mastymo technikos. Bet kuriuo atveju, LKB "specialistai" pasitikejimo nekelia ir dvelkia monoteistiniu/abramitiniu saliskumu, paternalistiniu poziuriu i nekrikscioniskas religingumo kryptis.

Turima onenyje, kad nuoširdūs katalikai:-))))<br /><br />Deja, daugeliu atveju vadinamasis katalikškas NRT tikslas vienas - sudirbti.

O,iš kur jie imasi?

Manau,kad gali ir gerai teologiškai išprusę- kompetetingi krikščionys tai ir turi daryti.Prašau apačioje rašiusiu draugų nesupykti, tačiau tokie žmonės vieninteliai ir turi tikrą bei realią kompetenciją.Subjektyvūs bei reliatyvus aiškinimai apie tiesą papraščiausiai prieštarauja tam,jog visgi egzistuoja pati elementariausia objektivi tiesa, kuria žino net maži vaikai, kurie mokosi pirmoje klaseje 2+2=4. kas paneigs, jog tai neobjektyvu.O nepagristi kaltinimai LKB netolerancija, remesi ne autentiška religine patirtimi, bet subjektyve kultūrine ptirtimi, kurioje pilna religinio sinkretizmo, konformizmo, postmodernizmo ekspresijos ir beprasmiškumo, dėl to tik pilna meno ir interpretacijų matematikoje , tačiau kiekvienas žino , kaip pavojinga prarasti objektyvų bei racionalų pamatą.

analogija: ar gali NRJ narys be neigiamo nusistatymo skaityti kataliko (musulmono, judėjo, protestanto etc.) straipsnį apie NRJ?<br />. . .<br />ar subjektas gali būti objektyvus kaip 2x2 lygu 4?

visi kurie zudo givunus tie ira patis zeureusi zmones tai tas pats kas nuzudyti zmogu jie puikuojasi nuotraukose sunieko detais givunais jaigu jie pabandytu pavirsti givunu ir patis suzinotu kas ira buti nusautu givunu taigi visi visi iki vieno visu prasau nezudykite givunui nemetikite miske siuksliu ir stiklu ypac stiklu nes nuo stiklu givunai netik susizeis kojas !bei ir sudeks miskas miskui sudegus visi givunai issibegios is misko vieni liks suzaloti kiti bus mire taciau jai zmones nemetitu siuksliu ir ne sauditu givunu viskas gali pasikeisti viskas gali prasveseti zinau kad sis mano rastas nieko nepakeis bet gal nors vienas susivoks kad zudyti givunu negalima.

yukit7uikyufjlhkurtguhrfjfhfdjdfgdjrhrfyfr

pardodu sincila letuvoi uz 100 lt labai grazi

Ir rašantysis ir suvokiantysis turi pasidalinti atsakomybę už tai, ką vienas parašė ir ką kitas suvokė. Aš už reliatyvizmą, t.y. už tai, kad objektyvi tiesa - tik chimera. Yra tik bendras susitarimas tarp autoriaus (autorių) ir suvokiančiojo iš kurio kuriasi "suvokiančiojo tiesa" arba subjektyvi tiesa apie numanomą objektyvią tiesą. ( Nežianu ar aišku, bet užtat gudru :-) ) Kitaip tariant yra tik sutarimas (ir nutarimas) suvokiančiojo prote apie tai kas yra tiesa ir vien tai jam ir yra tiesa. O kadangi priimta vadovautis "objektyvia" tiesa, tai žmogus nevalingai galvoja, kad ta jam priimtina vidinė tiesa ir yra objektyvi.

tik asmeninio gyvenimo kokybė{laimė, harmonija, maistas be prievartos, Gėri nešamtys bendravimo santykiai}apsprendžia ta Tiesą.Bet koks pasaulio suvokimas g.b tik teorinės ego suvestinės. Tereikia pabendrauti su žmogumi, pažiūrėti į jo darbus ir nereiks jo klausti nei apie Dievą nei apie ką nors....

"Kiekvienas žmogus yra tikintis.."; "Nei vienas neturime galimybės.."; "Ir nei vienas negalime pasigirti.." - klaida.

Būdamas vienos nekrikščioniškos religinės bendruomenės (budistų) aktyviu nariu aš dažnai susiduriu su tuo, kad mano religiniai įsitikinimai verčiau telieka skelbiami tik mano elgesiu ir netiesioginiais vertinimais, kadangi dauguma Abraomo ir Knygos religijų asmenų (o katalikai tarp jų -- dauguma), negali priimti skirtingos ontologijos ir vertybių skalės, kaip turinčios teisę egzistuoti toje pačioje visuomenėje. Visą laiką susiduriu su pašnekovų požiūriu, kad mano pasirinkimas yra "kaprizas", padiktuotas pernelyg didelio jautrumo pavieniams nesklandumams LKB ir neišmanymo, kokia didi, įvairi, puiki ir visaapimanti yra ta LKB atsovaujama tradicija. Tas moralinis "totalitarizmas", remiamas dar ir absoliutistiniu metafiziniu teiginiu kur papuola tikrai ima erzinti ir vercia dar labiau mokytis emociju ivaldymo ir atviro mastymo technikos. Bet kuriuo atveju, LKB "specialistai" pasitikejimo nekelia ir dvelkia monoteistiniu/abramitiniu saliskumu, paternalistiniu poziuriu i nekrikscioniskas religingumo kryptis.

Turima onenyje, kad nuoširdūs katalikai:-))))<br /><br />Deja, daugeliu atveju vadinamasis katalikškas NRT tikslas vienas - sudirbti.

O,iš kur jie imasi?

Manau,kad gali ir gerai teologiškai išprusę- kompetetingi krikščionys tai ir turi daryti.Prašau apačioje rašiusiu draugų nesupykti, tačiau tokie žmonės vieninteliai ir turi tikrą bei realią kompetenciją.Subjektyvūs bei reliatyvus aiškinimai apie tiesą papraščiausiai prieštarauja tam,jog visgi egzistuoja pati elementariausia objektivi tiesa, kuria žino net maži vaikai, kurie mokosi pirmoje klaseje 2+2=4. kas paneigs, jog tai neobjektyvu.O nepagristi kaltinimai LKB netolerancija, remesi ne autentiška religine patirtimi, bet subjektyve kultūrine ptirtimi, kurioje pilna religinio sinkretizmo, konformizmo, postmodernizmo ekspresijos ir beprasmiškumo, dėl to tik pilna meno ir interpretacijų matematikoje , tačiau kiekvienas žino , kaip pavojinga prarasti objektyvų bei racionalų pamatą.

Puslapiai