Lietuvoje

Neošamanizmas Lietuvoje: egzotiškų kultūrų paieškos

Dr. Eglė Aleknaitė

Neošamanizmas – XX a. antrojoje pusėje Vakarų visuomenėje atsiradusios religinės praktikos, kuriose remiamasi Pietų ir Šiaurės Amerikos, Sibiro, Australijos ir kitų regionų tautelių religinėmis tradicijomis, vakariečių vadinamomis šamanizmu. Paprastai manoma, kad šamanas yra religinis specialistas, gydymo, aiškiaregystės ir kitais tikslais transo būsenoje keliaujantis po antgamtinius pasaulius ir ten bendraujantis su dvasiomis bei dievybėmis. „Primityviomis“, „archajiškomis“ kultūromis besižavintys alternatyvaus dvasingumo ieškotojai šių tautelių religines tradicijas pritaikė savo poreikiams. Šiuo metu Vakaruose klesti daugybė neošamanizmo formų, kuriose remiamasi vieno ar kito regiono tradicija, naudojamos psichotropinės medžiagos arba transo, neįprastų sąmonės būsenų siekiama kitomis priemonėmis (šokiu, garsu ir kt.), pasitelkiamos įvairios iš Rytų ar Vakarų ezoterikos kildinamos idėjos. Kai kurios neošamanizmo formos prigijo ir Lietuvoje.

raktiniai žodžiai: 

Ekologinės bendruomenės Lietuvoje

Dr. Rasa Pranskevičiūtė

Šiuolaikinių alternatyvių civilizacijai dvasingumo judėjimų atstovai orientuojasi į įvairiai suprantamo dvasingumo paieškas ir bendruomenių steigimą. Alternatyvių idėjų pagrindu besiformuojančios bendruomenės neretai iškyla kaip opozicija tai visuomenės daliai, kuri pripažįsta vartotojiškas (galima sakyti, populiariosios kultūros suformuotas) vertybes. Pastaruoju metu taip pat plinta į ekologiją ir dvasingumą orientuoti komunitariniai judėjimai, o jų atstovai steigia ekologines gyvenvietes, neretai pačių steigėjų suprantamas kaip galimybė sukurti vienaip ar kitaip įsivaizduojamą rojų žemėje.

raktiniai žodžiai: 

VDU kviečia skaityti pranešimus konferencijoje „Matoma ir nematoma šiuolaikinėse religijose“

Vytauto Didžiojo universiteto Sociologijos katedra kviečia skaityti pranešimus nacionalinėje mokslinėje konferencijoje

„Matoma ir nematoma šiuolaikinėse religijose“*

Konferencija vyks 2014 m. gruodžio 18 d. (ketvirtadienį) Vytauto Didžiojo universiteto, Mažojoje salėje, S. Daukanto g. 28.

Konferencijos temos:

  • Dvasinių pasaulių tekstūra: vaizdumo problema religiniuose diskursuose;
  • Religijų vizualumo tyrimų metodologinės problemos;
  • Religija ir populiarioji kultūra;
  • Religijų prezentacijos ir saviprezentacijos.

Pranešimų temas ir santraukas (iki 200 žodžių) prašome siųsti el. paštu: ripara@smf.vdu.lt iki spalio 15 d.

Paskutinės galimybės aplankyti fotografijų parodą „Religinės įvairovės pažinimas Lietuvoje“

Paroda „Religinės įvairovės pažinimas Lietuvoje“Naujųjų religijų tyrimų ir informacijos centro (NRTIC) kartu su Lietuvos žurnalistų sąjunga (LŽS) vykdomo projekto „Religinės įvairovės pažinimas ir sklaida Lietuvoje“ fotografijų paroda apie religinę įvairovę, deja, jau baigia savo kelionę po Lietuvą. Liko tik dvi paskutinės stotelės.

Rugsėjo 18 d. pabuvojome Šiauliuose. Šiauliečiai iki spalio 1 d. vis dar gali aplankyti fotografijų parodą Šiaulių kultūros centre. O jau spalio 6 d. 17. 30 laukiame visų Tauragės kultūros centre (Dariaus ir Girėno g. 3).

NRTIC atnaujino lankstinuką apie charizmines bendruomenes

Charizmininkų pamaldos

NRTIC atnaujino šiais metais publikuotą lankstinuką apie charizmines protestantiškas bendruomenes. Lankstinuko įvade rašoma:

Viena pirmųjų protestantiškų charizminių bendruomenių Lietuvoje buvo „Tikėjimo žodžio“ bendruomenė. „Tikėjimo žodžio“ bendruomenės Lietuvoje pradžia – 1989 m. „Tikėjimo žodis“ gan sparčiai augo iki 1994 m. Greta Lietuvoje pradėjo veikti ir kitos protestantiškos charizminės bendruomenės, nuo 1990 m. – „Vynuogynas“ (ankstesnis pavadnimas - „Emanuelis“), nuo 2001 m. – „Naujoji karta“, nuo 2009 m. – Ekklesia.lt, „G12“ ir kitos bendruomenės. 2011 m. gyventojų surašymo duomenims „Tikėjimo žodžiui“ ir kitoms charizminėms bendruomenėms Lietuvoje priklausė ne mažiau kaip 2000 žmonių. Protestantiškoms charizminėms bendruomenėms giminingas ir sekmininkų judėjimas.

raktiniai žodžiai: 

Puslapiai