NRTIC naujienos

Lietuvos visuomenė ir religinės mažumos: brėžiant socialinės įtraukties kontūrus

PRANEŠIMAS SPAUDAI

Kovo 21 d. 14-18 val. Lietuvos nacionalinės Martyno Mažvydo bibliotekos Renginių erdvėje (III a.) vyks apskritojo stalo diskusija „Lietuvos visuomenė ir religinės mažumos: brėžiant socialinės įtraukties kontūrus“. Diskusijoje bus aptariami religinių mažumų santykiai su valstybe, visuomene ir žiniasklaida šiuolaikinėje Lietuvoje, o taip pat bus pristatyti visuomenės apklausos apie požiūrį į religines mažumas duomenys.
Kviečiame renginyje aktyviai dalyvauti žurnalistus, religinių bendruomenių atstovus, politikus ir visus, kuriuos domina, kuo gyvena Lietuvos religinės mažumos.

raktiniai žodžiai: 

NRTIC publikavo lankstinuką apie ateizmą

NRTIC išleido lankstinuką apie ateizmą. Lankstinuko įvade rašoma:

Sokratas buvo nuteistas mirties bausme dėl nepagarbos dievams, o nuo tada praėjus daug amžių, Nyčė pareiškė, jog Dievas miręs. Net ir šiuolaikinėse visuomenėse vis dar egzistuoja nesutarimai vertinant ar bandant apibrėžti, kas yra ateizmas ir ateistai. Iš pirmo žvilgsnio ateizmo sąvoka gali atrodyti paprasta. Graikiškas priešdėlis a- reikia ne/be, o theos – dievas. Taigi, pati sąvoka nurodo poziciją „be dievo“. Dažniausiai ateizmas suvokiamas kaip tikėjimo Dievu nebuvimas. Ankstesniais istoriniais laikotarpiais šis terminas buvo naudojamas apibūdinti eretiškiems įsitikinimams arba įvardinti tikėjimą, jog Dievas nesikiša į pasaulyje vykstančius procesus. Šiuolaikiniai ateistai labiau linkę laikytis pozicijos, jog ateizmas gali reikšti teistinio tikėjimo trūkumą arba aktyvų tikėjimo neigimą. Vis dėlto, būtina atsižvelgti, jog ateizmas yra gana kompleksiškas terminas, tad pozicijos, kurių laikos ateistai gali būti skirtingos. Ateistai, sekuliarūs humanistai, laisvamaniai, skeptikai, agnostikai, nereligingi, netikintieji, antiteistai, natūralistai, materialistai ir dar daugiau kitų kategorijų  gali būti siejamos su ateizmu.

Seimo narė Dalia Kuodytė siūlo mažinti takoskyrą tarp tradicinių ir kitų religinių bendruomenių

Dalia Kuodytė 2015-02-25 diskusijoje SeimeSeimo narė Dalia Kuodytė 2015 m. birželio 22 d. Seimui pateikė trylika įstatymų projektų, kuriais siekiama mažinti teisės aktuose išvešėjusią takoskyrą tarp tradicinių religinių bendruomenių, kitų valstybės pripažintų religinių bendruomenių, valstybės pripažinimo neturinčių, tačiau įregistruotų religinių bendruomenių teisių. Siūloma keisti Religinių bendruomenių ir bendrijų, Žemės, Vaiko teisių apsaugos pagrindų, Švietimo, Sveikatos sistemos, Sveikatos draudimo, Karo prievolės, Diplomatinės tarnybos, Gyventojų pajamų mokesčio, Nekilnojamojo turto mokesčio, Socialinių paslaugų ir Lygių galimybių įstatymus, taip pat Baudžiamąjį kodeksą.

Įstatymų projektų aiškinamajame rašte rašoma:

Istoriniai tyrimai leidžia manyti, kad Lietuvos valstybės požiūris į tradicinėmis nesančias religines mažumas nesikeičia nuo XX a. pradžios. Religinių bendruomenių skirstymas į tradicines ir kitas yra giliai įsišaknijęs valstybės politiką religinių mažumų atžvilgiu formuojančių politikų bei ją vykdančių valstybės tarnautojų galvose, nekreipiamas dėmesys į kintantį socialinį kontekstą – globalizacijos ir migracijos veikiamą Lietuvos visuomenę ir jos narius, kurie religinį priklausymą vis dažniau grindžia pasirinkimu, o ne tradicija, todėl manome itin svarbu atkreipti dėmesį į šią kintančią situaciją Lietuvos religiniame gyvenime. ... Socialinių tyrimų duomenys rodo, kad religinių mažumų, t.y. tradicinėmis nesančių religinių bendruomenių padėtis šiuolaikinėje Lietuvos visuomenėje yra sudėtinga. Religinių mažumų atstovai jaučiasi diskriminuojami – stigmatizuojami ir marginalizuojami vyraujančios religinės bendruomenės – Romos katalikų bažnyčios, žiniasklaidos ir teisės aktų, skirstančių religines bendruomenes į tradicines ir kitas. Tyrimai taip pat atskleidė, kad religinių mažumų lygių galimybių užtikrinimą riboja Lietuvos teisės aktuose įtvirtinta religinė nelygybė.

Fotografijų paroda „Religinė įvairovė Lietuvoje“ - jau Vilniuje

Paroda „Religinės įvairovės pažinimas Lietuvoje“ VilkaviškyjeSpalio 15 d., trečiadienį, 11.00 val. Vilniuje, Žurnalistų namuose (Jogailos g. 11) atidaroma fotografijų paroda „Religinė įvairovė Lietuvoje“.

Naujųjų religijų tyrimų ir informacijos centras (NRTIC) bei Lietuvos žurnalistų sąjunga (LŽS) baigia projektą „Religinės įvairovės pažinimas ir sklaida Lietuvoje“ (2013-2014 m.). Šio projekto tikslas – supažindinti visuomenę su Lietuvos religine įvairove, informuoti visuomenę apie žmogaus teisių, ypač teisės į religijos laisvę, svarbą.

Paskutinės galimybės aplankyti fotografijų parodą „Religinės įvairovės pažinimas Lietuvoje“

Paroda „Religinės įvairovės pažinimas Lietuvoje“Naujųjų religijų tyrimų ir informacijos centro (NRTIC) kartu su Lietuvos žurnalistų sąjunga (LŽS) vykdomo projekto „Religinės įvairovės pažinimas ir sklaida Lietuvoje“ fotografijų paroda apie religinę įvairovę, deja, jau baigia savo kelionę po Lietuvą. Liko tik dvi paskutinės stotelės.

Rugsėjo 18 d. pabuvojome Šiauliuose. Šiauliečiai iki spalio 1 d. vis dar gali aplankyti fotografijų parodą Šiaulių kultūros centre. O jau spalio 6 d. 17. 30 laukiame visų Tauragės kultūros centre (Dariaus ir Girėno g. 3).

Puslapiai